روشاروشا، تا این لحظه: 12 سال و 24 روز سن داره

شاهزاده خانوم روشا

مامان نی نی سرماخورده

1390/11/12 13:04
نویسنده :
1,446 بازدید
اشتراک گذاری

مامان روشا خانوم سرماخورده

سلام دوستان

خانوم های باردار تو این فصل و با شیوع این ویروس سرماخوردگی بسیار بد باید مراقب خودشون باشند

مامان نی نی بد جوری سرما خورده الان حدود یک هفته است تو خونه استراحت مطلقه. منم تا جایی که تونستم بهش رسیدم و ازش پرستاری کردم اما خودمم ازش گرفتم و افتادم در بستر بیماری...

خیلی مراقب باشید

از اوجایی که مامان نی نی به بیشتر آنتی بیونیک ها حساسیت داره دوران بیماریش طولانی تر شد البته برای سرماخوردگیهای ویروسی آنتی بیوتیک اثری نداره و فقط در تسکین علائم بیماری کمک میکنه تا شما احساس بهتری داشته باشید اما باعث نمیشود شما سریعتر درمان شوید. فقط برای درمان تب لازم است که دارو مصرف شود.

سرفه ها و عطسه های شدید باعث میشد که کوچولو مون تو دل مامانش بهش فشار بیاد و بعدش حسابی لگد بزنه.

برای درمان سرفه به غیر از قطره ای که دکتر داده چیزهایی مثل به دونه، زیره دم کرده، شربت آبلیمو عسل، چای با دارچین و شیر گرم هم زیاد استفاده کردیم.

خلاصه بد روزهایی رو پشت سر گذاشت مامان نی نی الان اندکی بهتره امیدوارم زودتر بهبود کامل پیدا کنه.

شما هم مراقب خودتون باشید سرما نخورید

اگر خدای نکرده سرما خوردید...

* مقدار زیادی مایعات بنوشید، چون این کار به رقیق شدن ترشحات کمک می کند. آب ، سوپ مرغ ، آب میوه ، و چای گرم منابع خوبی هستند.

* استفاده از دستگاه های مرطوب کننده. وقتی که در خواب هستید، محل آن را نزدیک صورت خود قرار دهید. در طول روز، می توانید در زیر چادر به مدت 15 دقیقه ، سه یا چهار بار در روز بخور دهید.

* برای گرفتگی بینی ، از قطره های شور استفاده کنید. می توانید از داروخانه ها بخرید و یا در منزل آماده کنید. فقط 1 / 4 قاشق چای خوری نمک در1 / 4 لیتر آب حل کنید و چند قطره در هر سوراخ بینی بچکانید، 5 تا 10 دقیقه صبر کنید و سپس به آرامی بینی خود را تخلیه کنید.

* برای اینکه راحت تر تنفس کنید، لمیده بخوابید و یا سر خود را روی تعدادی بالش طوری تنظیم کنید که در موقعیت نیمه مستقیم قرار بگیرد.

* دوش آب گرم بگیرید. این کار می تواند در گرفتگی و ترشحات بینی کمک کند.

* زیاد استراحت کنید.

شاد باشید - بابای نی نی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)